Návod na Rubikovu kocku 3x3x3 pre začiatočníkov (vrstva po vrstve)

Aby ste lepšie pochopili pokyny na skladanie Rubikovej kocky 3x3x3, je dobré naučiť sa jednoduché označovanie ťahov.

0) Označovanie ťahov

Označenie je odvodené od anglických názvov. Stranu vždy otáčajte v smere hodinových ručičiek s kolmým pohľadom na stranu. Dvojité otočenie je označené číslicou 2 za značkou a otočenie proti smeru hodinových ručičiek je označené znakom ' (apostrof).

[Vľavo] Otočiť ľavú stranu

[Right] Otočenie pravej strany

[Nahor] Otáčanie hornej strany

[Nadol] Otáčanie spodnej strany

[Predná] Otočenie prednej strany

[Zadná strana] Otáčanie zadnej strany

Otáčanie strednej vrstvy (neoficiálne označenie)

Otočenie stredného riadku v smere R

Otáčanie stredného riadku v smere L

Otočenie stredného riadku do U

Otočenie stredného radu v smere D

Otáčanie stredného radu v smere F

Otáčanie celej skladačky

x- [Os X] Otočenie celej kocky v smere R

y- [os Y] Otočenie celej kocky v smere U

z- [os Z] Otočenie celej kocky v smere F

Domov

Metóda pre začiatočníkov (skladanie po vrstvách ) je jednou z metód skladania Rubikovej kocky 3x3x3, na ktorú potrebujete veľmi malý počet algoritmov. Metóda obsahuje len 5 algoritmov, ktoré sa treba naučiť. je vhodná pre začiatočníkov. Na zostavenie kocky sa budete musieť naučiť vyššie uvedené základné značky.

V prípade, že nemáte klasické rozloženie farieb na kocke 3x3x3 (biela oproti žltej), skladanie je rovnaké, ale farby v tomto návode nebudú presne zodpovedať vašej kocke.

Priemerný počet ťahov na zloženie: 80 - 100

Video pokyny (alternatíva k nižšie uvedeným písomným pokynom)

* Algoritmy a postup vo videu sa mierne líšia od nižšie uvedených písomných pokynov.

Ak si netrúfate hneď poskladať celú kocku, ponúkame alternatívu v podobe Rubikovej kocky 3x3x3 z edície na učenie. Kocka má menej farieb, je prehľadnejšia a možno ju použiť na samostatné učenie jednotlivých vrstiev. Je vhodná aj pre menšie deti, ktoré lepšie pochopia princíp skladania Rubikovej kocky.

1) Kríž

V našom prípade začneme najskôr skladať biely kríž (ale na tom nezáleží). Najjednoduchšie je kríž preložiť zhora (ale rýchlejšie je preložiť ho zdola, to sa robí pokročilejšími metódami).

Kríž by ste mali zvládnuť poskladať sami (bez algoritmov), musíte si dať pozor, aby ste kríž poskladali tak, aby farby na stranách súhlasili (pozri obrázok vľavo).

2) Dokončenie 1. vrstvy

Teraz dokončíme celú vrstvu. Kríž už máme, takže teraz správne umiestnime rohy, vrátane uistenia sa, že farby na strane zodpovedajú. Otočte kocku tak, aby bol biely kríž v spodnej časti. Teraz hľadáme rohy, ktoré majú bielu nálepku. Tento krok by ste mali zvládnuť aj sami, ale radšej rozoberiem 4 situácie, ktoré môžu nastať.

Štyri situácie, ktoré môžu nastať (ľubovoľne roztočte 3. vrstvu, aby ste získali jeden z týchto prípadov):

I.

II.

III.

Kombinácia kroku I alebo kroku II

IV.

Kombinácia kroku I alebo II Pomocou kroku I alebo II presunieme náš roh z vrstvy 1 do vrstvy 3 (kde ho potrebujeme) a opäť použijeme algoritmus pre prípad I alebo II

3) Zloženie druhej vrstvy

Predpokladám, že ste prvú vrstvu zložili bez väčších problémov, takže môžeme pokračovať v skladaní okrajov druhej vrstvy.

Kocku budeme držať bielou prehnutou stranou nadol. Našou úlohou je teraz umiestniť 4 hrany do 2. vrstvy. Opäť budeme potrebovať jeden algoritmus a jeden s chrbtovou rotáciou. Hrana, ktorú chceme umiestniť na miesto, je daná obráteným T zobrazeným v prípadoch I a II.

Tri prípady, ktoré môžu nastať (ľubovoľne otočte 3. vrstvu, aby ste získali jeden z týchto prípadov):

I.

II.

III.

Kombinácia kroku I alebo kroku II Pomocou kroku I alebo kroku II presunieme našu hranu z vrstvy 2 do vrstvy 3 (kde ju potrebujeme) a opäť použijeme algoritmus pre prípad I alebo prípad II

4) Orientácia hrany vrstvy 3 (zloženie žltého kríža)

V tomto kroku otočíme hrany 3. vrstvy tak, aby tvorili kríž (v tomto prípade žltý ). Algoritmus používa značku r, čo je pohyb strednej vrstvy kocky v smere pohybu R.

Môžu nastať tri prípady (prípady II a III sú kombináciou prípadu I):

I.

II.

R B + I. krok + B' R'

III.

2krát I. krok

5) Orientácia rohov tretej vrstvy

V tomto kroku otočíme rohy 3. vrstvy a preložíme žltú (v našom prípade). Použijeme jeden algoritmus a jeho zrkadlovo obrátený variant.

Vo vrstve 3 môžu pri pohľade zhora nastať nasledujúce situácie (situácie III až VII sú kombináciou prvých dvoch):

I.

II.

III.

2krát II. krok

IV.

I. krok + II. krok

V.

I. krok + U' + II. krok

VI.

I. krok + U' + I. krok

VII.

I. krok + U2 + II. krok

6) Výmena rohov tretej vrstvy

Teraz máme žltú farbu. Teraz sa pokúsime umiestniť rohy na správne miesta tak, aby sa farby na stranách zhodovali. Potrebujeme jeden algoritmus, ktorý bude v niektorých prípadoch potrebné použiť viackrát.

Otočením tretej vrstvy môžeme vždy získať len tieto 2 situácie:

I.

1 roh je správne umiestnený, ostatné 3 sú nesprávne

II.

Krok I + U + Krok I + U2 - 2 rohy sú diagonálne umiestnené správne, ostatné 2 sú nesprávne

7) Prohození hran třetí vrstvy

Teraz prehoďte okraje tretej vrstvy a nakoniec opracujte celú kocku. Rovnako ako v predchádzajúcom kroku použijeme tento algoritmus niekedy aj viackrát.

Zarovnáme rohy kocky tak, aby sa zmestili na strany, a potom môžu na kocke nastať len nasledujúce situácie:

I.

1 hrana je umiestnená správne, ostatné 3 sú nesprávne

II.

U + Krok I + U + Krok I + U2 - všetky hrany sú nesprávne umiestnené

III.

U + Krok I + U' + Krok I + U - všetky hrany sú nesprávne umiestnené

Odporúčané produkty6

Hlavolamy máme skladom

Tovar expedujeme z nášho skladu v Pardubiciach.
Expedujeme do 24 hodín od objednania v pracovných dňoch.

Najväčší výber na Slovensku!

Máme najširší výber Rubikových kociek a iných podobných hlavolamov v Českej republike a na Slovensku. Náš sortiment pravidelne dopĺňame o nové hlavolamy.

Potlač Rubikovej kocky

Osobný darček poteší najviac. Na kocku vytlačíme všetko, čo si budete priať. Tlačíme od 1 kusu!