Návod na Pyraminx (pre začiatočníkov)

Pyraminx je skladačka v tvare pyramídy. Vynašiel a patentoval ho Uwe Meffert podľa Rubikovej kocky 3x3x3 Erno Rubika. Pyraminx má "len" 75 582 720 možných pozícií, čo znamená, že je podstatne jednoduchšia ako Rubikova kocka 3x3x3.

Označovanie ťahov

Značky sú odvodené od anglických názvov. Stranu vždy otáčajte v smere hodinových ručičiek s kolmým pohľadom na os otáčania. Dvojité otočenie je označené číslom 2 za značkou a otočenie proti smeru hodinových ručičiek je označené znakom ' (apostrof).

Veľká ihla

U - [Nahor] Otáčanie hornej ihly

B - [Back] Otáčanie zadnej ihly

L - [Left] Otáčanie ľavej ihly

R - [Right] Otáčanie pravej ihly

Malá ihla (špička)

u - [nahor] Otáčanie hornej ihly

b - [späť] Otáčanie zadnej ihly

l - [left] Otáčanie ľavej ihly

r - [pravá] Pravá rotácia ihly

Metóda pre začiatočníkov je jednou z metód skladania, na ktorú potrebujete len veľmi málo algoritmov. Je vhodná pre začiatočníkov. Pokročilejšia metóda "4corner", pomocou ktorej možno zložiť Pyraminx približne za 2 s, vychádza z tejto základnej metódy, ale má približne 80 algoritmov.

Krok 1 - Riešenie vrcholov

Vrcholy vyriešime. Pre nikoho by to nemal byť problém.

Krok 2 - Riešenie hviezd

Pomocou otáčania veľkej ihly zložte hviezdu všade medzi všetkými vrcholmi. Ako je znázornené na ľavej strane. To nám umožňuje rozptýliť malé vrcholy, ktoré sme zložili v kroku 1, ale jednoducho ich vrátime späť. Tento krok je podobný skladaniu prvej vrstvy Rubikovej kocky a verím, že ho zvládnete bez väčších problémov

Krok 3 - Skladanie prvej vrstvy

Teraz máme za úlohu zložiť prvú vrstvu, ako na obrázku vľavo. Je to podobné skladaniu rohov prvej vrstvy klasickej Rubikovej kocky.

Otáčaním veľkej ihly v smere B (pozri označenie pohybu) dosiahneme jednu z nasledujúcich 3 možností:

I. L' B L

II. R B' R'

III.

Pomocou predchádzajúcich dvoch algoritmov vyskladáme našu potrebnú kocku pomocou inej nepotrebnej kocky, čím dostaneme našu kocku do 2. riadku (kde ju potrebujeme na použitie algoritmu I a algoritmu II)

Krok 4 - Riešenie poslednej vrstvy

Teraz dokončujeme celú skladačku. Otočte skladačku tak, aby sa rozložená časť nachádzala na ihlici označujúcej ťah U (pozri označenie ťahu). Celkovo na jeho zloženie použijeme dva algoritmy.

Pre posledný riadok použite algoritmus podľa situácie na skladačke:

I. R U R' U R U R' (Výmena hrán)

II.U L U' R U' R' U L' (Otáčanie hrán)

A mali by ste byť hotoví :-)

Hlavolamy máme skladom

Tovar expedujeme z nášho skladu v Pardubiciach.
Expedujeme do 24 hodín od objednania v pracovných dňoch.

Najväčší výber na Slovensku!

Máme najširší výber Rubikových kociek a iných podobných hlavolamov v Českej republike a na Slovensku. Náš sortiment pravidelne dopĺňame o nové hlavolamy.

Potlač Rubikovej kocky

Osobný darček poteší najviac. Na kocku vytlačíme všetko, čo si budete priať. Tlačíme od 1 kusu!